fbpx

Opslagstavlen

Har du noget, som de andre foreninger skal vide? Skriv et opslag her, og promover din forenings aktiviteter, eller hold øje med hvad andre foreninger har gang i. Arena Næstved godkender opslaget, før det offentliggøres.

Skriv et opslag

Arena Næstved indbyder til foreningsmøde

Kære Foreninger Velkommen tilbage efter sommerferien. Jeg sender hermed dagsorden til opstartsmødet onsdag den 18. august 2021 i klubhuset i hal 1 kl. 16.15 Dagsorden for mødet er som følgende: Velkomst og præsentation af fremmødte Præsentation af sæson 2021/2022 – Hvem træner i Arena Næstved Corona har haft følgende betydning for Arena Næstved Nye tiltag Sikkerhed og regler Dialog om kommunikation via hjemmeside, telefon, mail mv. Evt. Da vi rigtig gerne vil byde jer på vand, kaffe/the og frugt, må I gerne melde tilbage til mh@arenanaestved.dk senest tirsdag den 17. august kl. 20.00, hvor mange I kommer fra jeres forening. Vi glæder os til at møde jer alle sammen igen.

Hverdag igen

DÉT MÅ VI NU 12. august 2021 Arena Næstved er åben, og fra lørdag den 14. august er der ingen restriktioner, når vi er færre end 500 samlet. Når vi er flere end 500 samlet, er der enkelte restriktioner. Nedenstående gælder fra lørdag den 14. august 2021. Flere end 500 siddende til indendørs kultur- og idrætsarrangementer: Sektioner á 1.000, egne ind- og udgange og toiletter Krav om coronapas og faste siddepladser 3.000 til stående indendørs arrangement/koncert: Krav om coronapas Sektioner á 500, egne ind- og udgange og toiletter Flere end 500 til udendørs kultur- og idrætsarrangementer med siddende publikum Tilskuere sidder ned på faste pladser Krav om coronapas (kun for over 2.000 tilskuere) Krav om registrering af tilskuere Vi har adgang til sprit, vi holder afstand og sørger for mange ind- og udgange, vi lufter ud og rengør kontaktpunkter ofte. Vi opfordrer alle til at være opmærksomme på god hygiejne. Og vigtigst! Vi glæder os til at se jer.

Referat online dialogmøde

Dialogmøde mandag den 1. februar 2021 Arena Næstved og foreningerne Arena Næstved har indbudt foreningerne til et dialogmøde med orientering om etablering af Vaccinationscenter. Der er deltagelse fra otte foreninger: Næstved basket – Bo, Thomas og Jacob Speedskating - Jesper Møller Næstved Seniormotion – Bent NIF Skøjter  - Heidi Budo – Sean A.M. Littlewood NH Håndbold – Finn Jensen Vejen Frem – Anders Ambus HG Gymnastik  - Michael, Bjarne Derudover deltager Margit, kultur- og fritidskonsulent fra Næstved Kommune og fra Arena Næstved deltager Jakob, Malene, Andreas, Flemming og Mette. Direktør i Arena Næstved, Jakob Brixvold, byder velkommen. Dagsorden:

  • Orientering om etablering af Vaccinecenter i AN
  • Frivillige og timelønnede i Vaccinecentret
  • Sæsonbooking
  • Foreningernes planer for foråret, når genåbningen kommer
Arenaen er fuldt optaget af Vaccinecenter i perioden 10/2-1/7, daglig åbningstid er klokken 8-22, og arenaen kan ikke benyttes eller besøges, af andre end personale fra Region Sjælland i denne periode. Der vil være lukket for adgang mellem hal 2 og arena-området. Hal 1 og hal 2 er tilgængelige for foreningsaktiviteter. Vaccinecentret er under etablering i disse dage og vil stå klar til brug fra onsdag den 10. februar frem til forventet slutdato 1. juli. Region Sjælland har ansvaret for alt hvad der sker i arenaen, mens vi i AN sørger for rammer og overordnet fysisk organisering. VC i AN bliver et af seks store vaccinecentre i Region Sjælland og man forventer at cirka 80.000 borgere vil blive vaccineret hos os. Arenaen bliver bemandet med sundhedsfagligt personale i to holds-skift i sterile omgivelser, hvilket stiller ekstra krav til ventilation, brug af værnemidler, rengøringsstandard mm. Hal 1 og hal 2 er ikke berørt af vaccinecentret, og mødet i dag handler blandt andet om hvordan vi giver plads til hinanden i fordeling af haltider frem mod sommerferien. Frivillige og timelønnede Flemming har kontakt med flere foreninger med henblik på at give mulighed for at tjene en skilling til foreningskassen ved at byde sig til som arbejdskraft på ”Safety-service-teamet” eller vikar til samme. Der er særlige krav til jobbet i form at ekstremt højt serviceniveau med stort fokus på imødekommenhed, værtsskab, venlighed og tryghed. Sæsonbooking Tidsfristen for sæsonbooking i Arena Næstved er 16. april (dronningens fødselsdag) hvorefter Malene og Andreas hurtigst muligt vil pusle kabalen på plads. Som altid, er jeres ønsker altså ikke at betragte som konfirmerede, før I får en godkendelse fra AN. Planer for foråret - genåbning Der er god plads i hal 1 og hal 2 i weekenderne. Alle opfordres til at kigge på alternative tider, når genåbningen bliver en realitet. Vi skal især være opmærksomme på de foreninger der udelukkende træner i arenaen, de har brug for at få plads i hal 1 og 2, tjek kalenderen og se, om I kan tænke i nye træningstider. Husk også at afmelde de bookede tider, som I alligevel ikke skal bruge. Heidi fra NIF rulleskøjter har været forudseende og booket lokaler i Sct. Jørgens Park i foråret, Michael fra HG fortæller, at man forlænger sæsonen fra 1. april til 1. juli og i øvrigt har gjort sig tanker om et alternativt koncept for opvisninger i år. Seniormotion fortæller, at de vil i gang igen så snart restriktionerne tillader det, og der bliver brug for fleksibilitet, da seniormotion altid opholder sig i arenaen, og får brug for andre områder. Det samme gælder NSK rulleskøjter, som havde planlagt en lang indendørs sommer-sæson i arenaen. Flere foreninger har tanker om at forlænge sæsonen ind i sommerferien, hvorefter direktør Jakob Brixvold slår fast, at Arena Næstved vil holde åbent, såfremt der er behov. Alle foreninger udtrykker forståelse for situationen og udviser stor fleksibilitet i forhold til hinanden. Malene sender en oversigt til alle, så man kan se, hvad der allerede er booket. Tak for et rigtig godt møde. Vi glæder os til at se jer! Husk, at du kan finde nyheder fra Arena Næstved på vores hjemmeside, hvor der også er en opslagstavle alle foreninger kan bruge til indbyrdes kommunikation.

Online dialogmøde

Kære alle foreninger i Arena Næstved Som I måske har hørt eller læst, skal Arena Næstved fra den 10. februar 2021 være vaccinationscenter i en periode der strækker sig frem til sommer. Det er en stor og vigtig samfundsopgave, som vi bidrager til at løse sammen med Region Sjælland. Det er en markant forandring for Arena Næstved i en tid hvor alternativet er den nuværende totale nedlukning. Genåbning af forenings- og kulturliv ser ikke ud til at være nært forestående, i stedet bliver vaccinationscentret et aktiv for Arena Næstved og hele Sjælland i kampen mod Covid-19. Vi vil derfor gerne indbyde til et informationsmøde, hvor vi vil fortælle om projektet og sammen med jer, drøfte de udfordringer det kaster af sig. Mødet foregår mandag den 1. februar 2021 klokken 19-20.30 Vi er endvidere meget interesserede i at høre, hvordan det går hos jer? Hvilke tanker har I gjort jer i forbindelse med genåbning, når vi kommer så langt? Hvordan ser jeres kampprogrammer ud, hvor meget forventer/tror I, at der skal afvikles inden sommerferien? Og sidste men ikke mindst, jeres tanker om den kommende sæson 2021/2022, som forhåbentlig bliver uden ufrivillig nedlukning af jeres træning. Foreningskonsulent Margit Bak Grønnegaard fra Næstved Kommune, er også inviteret med til mødet som observatør. Vi håber, I har tid og lyst til at mødes med os til en god snak. De bedste hilsner Jakob, Mette, Andreas, Flemming og Malene OBS – Vi har sendt mødeindkaldelse til foreningernes forpersoner. Få mere information hos dem. Hvis I ønsker at deltage flere personer fra jeres forening eller mødeindkaldelsen sendes videre til et andet medlem, skal personen tilføjes med sin mailadresse i mødeindkaldelsen. Giv Malene besked på mail mh@arenanaestved.dk om dette, så tilføjer hun personen til mødet.